جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

دلمه برگ مو

مواد لازم : برگ انگور .برنج .لپه . گوشت چرخ کرده . پیاز .رب یا تمر هندی . سبزی دلمه (یا فقط ترخون و مرزه) . زرشک (در صورت تمایل) 

 

پیاز رو همراه ادویه و نمک سرخ کنبد و گوشت رو هم اضافه کنید تا سرخ بشه برنج و لپه رو داخل آب در حال جوش بریزین تا نیم پز بشه بعد از آبکشی به همراه سبزی به گوشت سرخ شده اضافه کنید یادتون باشه که از روغن خیلی کمی استفاده کنید مواد رو کمی تفت بدین و بذارین تا خنک بشه اگر دوست داشتین زرشک هم اضافه کنید ولی بدونید که خود برگ مو ترش مزه است .برگ مو رو داخل آب جوش بریزین تا رنگش عوض بشه (میتونید هم خام بپیچید ولی فرم گرفتنش مشکل میشه از طرفی هم با جوشوندن برگها لطیفتر میشن که باید ظریف کاری کنید تا برگها تکه تکه نشه!) بعد از آبکشی و خنک شدن برگ مو دست به کار بشین و به هر شکلی که دوست دارین بپیچین و داخل قابلمه بذارین.رب یا تمر هندی رو با کمی آب و خیلی کم شکر  مخلوط کنید وبریزن روی دلمه ها و بذارین تا دم بکشه ! 

من که خیلی دلمه دوست دارم !! 

 

   

گیاه خوران به جای گوشت از سویا استفاده کنند !

نظرات 4 + ارسال نظر
فالیزا سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:50 http://faliza.blogfa.com

آخ جون عاشقشم!!
امسال برای اولین بار خودم دلمه درست کردم...
ما بعد از پیچیدن برگهای دلمه از ترکیب پیاز داغ و نعنا داغ فراوان روی برگهای پیچیده شده استفاده می کنیم.در آخر هم شربتی مشابه سکنجبین (سرکه و شیره و...)را درست می کنیم و روی کلش می دیم.برای اینکه دلمه های پیچیده شده باز نشن هم یک هاون سنگین روش می زاریم!!!
این هم یک روشیه!
تا حالا رب رو امتحان نکردم اما باید اون هم خیلی خوشمزه بشه...
ممنون از آموزش دلمه...

یه بنده خدا ... چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 19:36

دلمه .....
very nice

پریزاد دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 http://mysmallparadise.blogfa.com/

سلام
خیلی عالیه.آرزوی موفقیت واستون دارم.

نسرین چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 19:56 http://honartabakhi.blogfa.com/

سلام دوست عزیز ممنونم که به وبلاگم سرزدید.در مورد تبادل لیتک که گفته بودید با کمال میل موافقم من شما رو در بین دوستانم لینک کردم .شما هم با نام هنر طباخی من رو لینک کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد