جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

باقالی پلو با ماهیچه

مواد لازم : ماهیچه. برگ بو . پیاز . نمک . زرد چوبه 

برنج . شوید خشک یا تازه . باقالی یا لپه باقالا خشک . دارچین . زرد چوبه . 

 

 

        

به به ! یه باقالی پلو خوشمزه ! 

ماهیچه رو با برگ بو . پیاز . نمک . زرد چوبه و آب بپزید .ماهیچه زودتر از گوشت معمولی میپزه . 

آب رو بزارین جوش بیاد و بعد برنجی رو که از قبل با نمک خیس کردین رو به همراه شوید باقالی و زرد چوبه به آب جوش اضافه کنید .بعد از اینکه نیم پز شد  برنج رو آب کش کنید داخل قابلمه روغن و کمی آب اضافه کنید برنج رو بریزید و لابه لای برنج دارچین و شوید اضافه کنید و بزارین تا برنج دم بکشه کمی روغن (بهتره از قبل داغ بشه) روی برنج بدین تا حسابی دون بشه !

این گوشت قربونی بوده که به من رسیده ولی می تونید از قصابی هم ماهیچه تهیه کنید!! 

 

      

نظرات 4 + ارسال نظر
محسن(صالح) پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:38 http://PoorMehr.BlogSky.Com

من زیاد نمیتونم وبلاگ تو بیام
بابا هر سریع میام گشنم میشه

آدم روزست
یه زره درک کن
مرسی
موفق باشی

راستی یادت نره سر بزنی به من

یه بنده خدا ... یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:58

اوه اوه .... عجب غذاییه ... من که میمیرم واسه این غذا....
ولی حیف که رژیم دارم !!

فریبا دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:37 http://shimachef.blogfa.com/

سلام دوست خوبم وبلاگ با حالی داری ،اگر دوست داری با هم تبادل لینک کنیم ممنون

سرهنگ دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 20:26

به این میگن غذا به به کاش الان بود میخوردیم با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد