جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

کیک موز و گردو

کیک موز و گردو یکی از خوشمزه ترین کیکهایی که خوردم و درست کردم ! هرکی خورده خیلی خوشش اومده ! و مهم اینه با اینکه میوه ایه ولی بافت خیلی خوبی داره !   

 

مواد لازم : شکر ۲لیوان . آرد ۵/۲ لیوان .مغز گردو خرد شده ۱لیوان .پودر نارگیل ۱ لیوان .موز له شده ۲لیوان . بیکینگ پودر یه قاشق چای خوری .جوش شیرین یه قاشق چای خوری.دارچین ۳قاشق چای خوری .روغن مایع ۱ لیوان .تخم مرغ ۵ عدد . 

 

 

        

اول فر رو روشن کنید !  دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد

ابتدا شکر و روغن مایع رو با همزن برقی بزنید و حین همزدن دارچین رو اضافه کنید بعد از اینکه خوب مخلوط شد تخم مرغ ها رو یکی یکی بهش اضافه کنید و تقریبا ۱ دقیقه مخلوط بشه ! پس از این مرحله موز . مغز گردو  و پودر نارگیل رو اضافه میکنیم .و در نهایت آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین رو کم کم اضافه میکنیم تا یکدست بشه ! قالب رو چرب کنید و تا یک سوم از قالب رو از مواد پر کنید همیشه سعی کنید ۲سوم از قالبتون خالی باشه تا کیک جای پف داشته باشه ! حدود ۷۰ دقیقه پنجره وسط !  

درجه حرارت فر ها با هم متفاوتن پس کیکتون رو چک کنید تا نسوزه ! یه خلال دندون یا سیخ چوبی داخل کیک ببرید اگه موادی از کیک بهش نچسبید معلومه که خوب پخته ! 

 

من همیشه از نصف هر کدوم از این مواد استفاده میکنم تخم مرغ ۳تا میزنم و معمولا پودر نارگیل رو حذف میکنم ! ولی دستور اصلی رو براتون گذاشتم  

 

 

                      

نظرات 7 + ارسال نظر
هانی شف دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:57 http://hanichef.blogfa.comblogfa.com

اوه ه ه عجب کیکی شده..به به

خیلی خوشحال میشم درستش کنی و عکسشو ببینم !

لاله دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 21:48 http://nocomment.blogsky.com

واااای خیلی باید خوشمزه باشه :)

منم یک کیک موز خیلی راحت و خوشمزه بلدم :دی خوبیش اینه هر جی میزاری تو یخجال خوشمزه تر میشه :)

خوب بگو درستش کنم خانومی!

نیوشا سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:04

azizam ye soal dashtam age darchin dost nadashte bashim mishe narizim va podre cacau ezafe konim?

بله خانومی میتونی حذفش کنی بهتره به جاش وانیل اضافه کنی چون پودر کاکائو کلا بافت کیکو عوض میکنه حالا امتحانش ضرر نداره ! اگه با پودر کاکائو درست کردی بهم بگو چه جوری شد !
موفق و سرافراز باشید!

یه بنده خدا ... سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:40

سرهنگ پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:05

علیرغم اینکه به شیرینی جات علاقه وافری ندارم ولی این یکیورو نمیشه از ش گذشت با یک فنجون قهوه ترک چسبید ممنون

نغمه(برای دوستانم) پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:49 http://www.arna.persianblog.ir

با اجازتون و با افتخار لینکتون کردم

سالی دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:19

من این کیکو درست کردم بسیار خوشمزه بود ولی بافتش زیاد اسفنجی نبود میشه به جای روغن مایع از مخلوط روغن صاف قنادی و کره استفاده کرد؟چون با وجود اینکه شکرم دانه ریز بود ولی با روغن مایع خوپ پفکی نشد چون مخلوط کره و شکر خوب کرمی میشه

من با روغن قنادی امتحان نکردم کلا بافت کیک های میوه ای زیاد اسفنجی نمیشه شما امتحان کنید و ما رو هم از نتیجه کارتون مطلع کنید تا بقیه دوستان هم استفاده کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد