جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

زیتون پرورده

زیتون پرورده یه کنار غذای عالی و خوشمزه !

مواد لازم : زیتون بدون هسته . رب آلوچه ( رب انار ترجیحا ترش ) . یه حبه سیر رنده شده . نمک . گردو چرخ شده . دلار ( سبزی های محلی شمال ایران + نمک ) . گلپر . آب انار ترش





طرز تهیه اش خیلی راحته فقط کافیه که همه رو با هم مخلوط کنید ! 


اگه دلار نداشتین میتونید از این ترکیب استفاده کنید : گشنیز + نعناع تازه رو با هم چرخ میکنید و حسابی بهش نمک میزنید !

انار ترش، انار های کوچیکی هستش که مخصوص شمال ایران و خیلی هم ترشه که میتونید نریزید!


در کل بگم اگه فقط گردو و زیتون و رب انار یا آلوچه هم ریختین میتونید اسمشو بزارین زیتون پرورده!!

دیگه بقیه چاشنی هاش بسته به زائقتون داره ! من که بعضی وقتها فلفل سبز هم اضافه میکنم !




نظرات 2 + ارسال نظر
خواهر کو چو لو دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:12

دلم خواست

مریم دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:16 http://rozegarno.blogsky.com/

سلام از قیافش که پیداست خوشمزس سعی می کنم با دستور شما درستش کنم چون معمولا آمادش رو می گیریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد