جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

ژله موزاییک موزی ! ( ژله خرده شیشه )

یه ژله کلاسیک و شیک ! مخصوص مهمونی ! خیلی هم راحته ! تقدیم به خواهر گلم !


مواد لازم : ژله زرد یا سفید (موز . آناناس. نارگیل یا آلوئه ورا) برای پایه . ژله های رنگی دیگه ! . شیر . موز


من از یک بسته ژله آناناس . نصف بسته ژله انار . نصف بسته ژله بلوبری . 1 لیوان شیر . و 1 عدد موز استفاده کردم . شما میتونید بسته به سلیقه رنگ ژله و نوع میوه تون رو تغییر بدین .



 

 ژله انار و بلوبری رو طبق نوشته روی بسته جداگانه درست کردم (پودر ژله با یک لیوان آب جوش مخلوط شد و یک لیوان آب سرد بهش اضافه شد ) ولی آب سرد کمتری بهش اضافه کردم تا هم زودتر خودش رو بگیره هم ژله سفت تر بشه. روی ژله انار موز خرد شده ریختم شما اگه نخواستین نریزین . بعد از گرفتن ژله های رنگی (میتونید از رنگهای بیشتری استفاده کنید) اونها رو خرد کنید نیاز نیست خیلی منظم باشه ! ژله پایه رو با 1 لیوان آب جوش حل کنید و بعد به جای آب سرد 1 لیوان شیر اضافه کنید البته بهتره شیر یک مدتی بیرون یخچال باشه تا تفاوت دمای زیادی نداشته باشه که شیر نبره . میتونید به جای شیر از بستنی هم استفاده کنید . ژله پایه ای که درست کردید رو با ژله های رنگی خرد شده مخلوط کنید و بریزید توی قالب  و بذارید یخچال تا خودش رو بگیره! بعد از 2تا 3  ساعت قالب رو برای 30 ثانیه داخل آب جوش تکون بدید تا ژله از قالب جدا بشه حواستون باشه آب جوش داخل قالب نریزه که ژله ذوب میشه ! بعدش توی طرف مورد نظرتون برش گردونید و نیم ساعت دیگه داخل یخچال باشه تا خودش رو بگیره !



نظرات 3 + ارسال نظر
خاله الهه یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:44

چه باحاله ! حتما درست میکنم !

بله عزیزم ! حتما !

سارا یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:28 http://aalloonak.blogfa.com

جووووووووووووونم به این غذاهای خوشمزه. عزیزم با افتخار لینکت کردم

ممنون!

لیدی الهام سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:31 http://ladyelham1984.blogfa.com

سلام عزیزم
دستتون درد نکنه. تشکر از لطفتون.

خواهش میکنم الهام جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد